Poročilo s Češke

Češkega državnega prvenstva sta se udeležili dve posadki. SLO 14492 (Iva Tilinger in Mitja Nemec) ter SLO12385 (Uroš Dolžan in Matjaž Rojc). Proti Češki smo štartali v sredo okoli 16:30 ure in na Lipno smo prišli okoli 21 ure. Med potjo smo se kratkočasili z branjem regatnih pravil. Ko smo postavili šotore na travniku pred klubom smo pri točilnem pultu odprli račun in spili prvo pivo ter za večerjo pojedli porcijo rebrc (s solato).

Prijava, meritve in postavitev bark so potekali zelo hitro, saj nam je procedura že zelo znana. Ob 10:30 je bila slovesna otvoritev Češkega državnega prvenstva. Čeprav bi štart prvega plova moral biti ob 12:00, je bil dan odlog zaradi pomanjkanja vetra in bližajočih se neviht. Kljub temu sta v tem času Uroš in Matjaž naredila trening, Mitja in Iva pa sta v tem času skuhala kosilo.  Po kosilu sta Uroš in Matjaž naredila nekaj potrebnih popravkov nosilcev tanguna na bumu, vendar pa kot se bo kasneje izkazalo nista postorila vsega kar bi morala. V tem času nam Peter Koran prinese pivo v steklenih kozarcih in nam razloži, da se pivo pije iz steklenega kozarca, in če kozarcev ni na voljo, ga pač prineseš s seboj. Vsekakor bomo prihodnje leto to upoštevali. Ko se tako pogovarjamo ob pivu in razmišljamo o popravilu, nas poziv da se odpravljamo na vodo kar preseneti. Iva in Mitja sva bila hitro na vodi Matjaž in Uroš pa sta morala zvrtati še nekaj lukenj v bum in pritrditi nosilca tanguna. Štart prvega plova je bil ob 17:45 in čeprav so dnevi dolgi, je bil to edini plov ta dan. Štart je ob zastavi U uspel v prvo in kot vsi nadaljnji plovi je bil sestavljen iz enega trikotnika, palice in še enega trikotnika. Pri vožnji v cilj je bila barka na desni strani kar je nekoga ki ne želi biti imenovan kar precej zmedlo. Sam plov je potekal v dobrih 10 vozlih vetra, proti koncu pa je nekoliko padel. In kot se za jezera spodobi je tudi tu nekoliko obračal. Po jadranju sledi kopanje v jezeru (saj se nam ne da čakati v vrsti za tuš) flokista pa nato prineseta pivo.

V petek je ob 9:00 sestanek krmarjev kjer so povedali že pričakovano. Za ta dan kaže slabo z vetrom. Med čakanjem na veter smo tudi precej časa čakali dež, saj je večino dneva deževalo povsod okoli nas, le pri nas ga je bilo za dobro uro. Po kosilu v hangarju smo spremljali tekmo Urugvaj:Francija in šele na to je organizator sporočil, da danes ne bomo šli na vodo. Sledil je sprehod v bližnje mesto na pivo in nazaj kjer smo si ogledali še tekmo Belgija:Brazilija, okoli 22:30 pa smo se odpravili spat saj smo pričakovali da bo naslednji dan še daljši današnjega.

V soboto nas je na sestanku RC obvestil, da lahko danes pričakujemo pet (5) plovov z vetrom okoli 10 do 12 vozlov. Štart je bil iz 10:30 prestavljen na 11:45. V prvem plovu nismo imeli sreče. SLO 14492 se je dotaknila prve boje in delala kazenskih 360°. Nato se je prevrnila na drugi stranici proti vetru (krmarka je nekaj štrikala z Vangom in pri tem pozabila držati smer). Pri tem se je seveda poškodoval windex. In za bonus na stranici v krmo ob pospravljanju špinakra ušla uzda pod barko. Kljub temu sta vseeno prišla v cilj znotraj časovne omejitve. SLO12385 pa se je strgala pritrditev škripca škote na koncu buma in ob tem jima ni ostalo nič drugega kot da se odpravita na obalo in to popravita. V drugem plovu je šlo nekoliko bolje vendar sta se obe ekipi enkrat prevrnili. SLO14492 je položilo sredi stranice s špinakrom vendar sta se postavila brez pospravljanja špinakra, SLO12385 pa sta naredila napako med kroženjem in sta jo tudi odnesla srečno, saj se nista zmočila. Tretji plov je bil najbolj doživet za SLO14492. Zaradi sreče pri izbiri strani na prvi stranici sta na prvo bojo prišla ko 7. Ob pomanjkanju izkušenj sta bila na drugi boji nekje okoli 13 mesta in 20. na 3 boji. Četrtega plova se na obali nismo mogli spomniti (lahko da se v njem ni zgodilo nič posebnega, lahko pa da smo bili preveč utrujeni). V petem plovu je SLO12385 imela težave s popuščanjem štoparja dvižnice špinakra, kar jima je preprečevalo vožnjo v bok s tremi jadri. SLO14492 od tega plova najbolj pomni vožnjo v cilj s špinakrom v bok. Čez cel dan je pihal precej spremenljiv veter med 7 in 20 vozli (več od napovedi) ki je tudi precej spreminjal smer. Tako so bile uvrstitve nekoliko bolj kot običajno tudi odvisne od sreče. Čeprav so zgoraj zapisane v glavnem negativne izkušnje smo doživeli veliko pozitivnih stvari. Od štartov v gneči, vožnji mimo spodnje boje s tremi barkami na levi in tremi barkami na desni, dobrih reakcijah ob nenapovedanih srečanjih na levih uzdah, vedno boljših manevrih (flokist na SLO14492 je rabil kar dva plova, da je začel kroženja izvajati tako kot jih mora). Ob 18:45 smo se vrnili na obalo in ob večerji ni pivu smo ugotavljali da smo ravno zaradi takih izkušenj (veter, dajanje z barkami od štarta do cilja, odlična organizacija tako na kopnem kot na vodi) z veseljem prišli sem.

Nedeljska napoved nam zopet ni šla na roko. Do 13:00 smo čakali, da smo se odpravili na vodo, pred tem pa smo poravnali račun in pričeli s pakiranjem. Kljub poizkušanju, je bilo vetra premalo zato smo se okoli 14:30 ure vrnili na obalo. Sledilo je hitro pakiranje bark in šotorov in podelitev. Preden smo se odpravili domov smo šli še na smažen sir, tako da smo okoli 17:30 ure krenili domov.

Kljub nekoliko slabšemu vremenu nas tudi tokrat obisk Češkega DP ni razočaral. Seveda pa v naslednjem letu pričakujemo številčnejšo slovensko udeležbo, saj bo konec maja Lipno gostilo Evropsko prvenstvo.