Evropsko prvenstvo 2019 - poročilo

Sobota, 25.5.2019
SLO 14989 (Matija, Marko), SLO 14471 (Iva, Uroš)

Ob 7.00 zjutraj smo štartali iz Celja, prispeli smo okoli 13.30. Najprej smo razpakirali barke in do meritev (ob 16.00) šli na obvezno kosilo. Meritve so bile izredno hitre, sledilo je sestavljanje bark, naselitev v apartmaje in slovesna otvoritev EP. Po nagovoru vseh organizatorjev je sledila topla večerja in druženje ob pivu. Nekje okoli 21. ure se pridružita tudi SLO 14492 (Mitja, Jerneja). Ker je bila pot dolga, sta študirala pravila in naletela na problem pri pravilu 18, ki pa ga je Nejc zelo hitro pojasnil.

Nedelja, 26.5.2019
Mitja in Jerneja opravita osnovne meritve, ko se prijazni češki merilci ponudijo, da bi naredili korektno tehtanje barke, saj je tehtnica kazala kar nekaj nad pričakovnji. Tako iz barke pobereta kobilico in vse štrike, posledično lahko odstranita 2,5 kg korektorjev.

Prej Potem

Ob 12. je napovedan sestanek krmarjev, ob 14. pa prvi štart. Danes so predvideni 3 plovi.
Odpeljali smo 2 plova, še pred štartom pa sta SLO 14492 rešila vsaj 6 tehničnih težav, ki so bile posledica nepazljivega napeljevanja vrvi po opravljenjem tehtanju. Pri prvem plovu pade krmarka 14471 v vodo, vendar se je na srečo držala škote in je tako barka ni izgubila. Bravo flokistu, da je obdržal ravnotežje barke, saj krmarka škote ni morala spustiti. Naveza Kocjančič-Volk ni razočarala. Prvi plov sta končala na 31. mestu, drugega pa na 14., BRAVO.
Pihalo je od 6 do 12 vozlov, kakšen reful je prinesel tudi kakšen vozelj več, vmes smo pa zaradi pomankanja vetra tudi skoraj stali. Stranice so primerno vetru krajšali ali daljšali.

Dvoboj med 14492 in 14989
14492- prvi štart dober, drugi štart so jih pokrivali
14471- prvi štart kar ok, drugi štart so jih pokrivali
14989- prvi štart slab, drugi štart dober
Po regati so odšli nekateri pogumneži v jezero (okoli 15˚°C), nato pa na gretje v fačuzijih. V hangarju nas je čakal prigrizek in nato še pivo. Jerneja in Mitja nas rešujeta z dnevno sobo. Tako imamo kotiček za druženje!

Fačuzi

Ponedeljek, 27.5.2019
Zjutraj se dobimo v dnevni sobi, kjer zaradi slabih vetrovnih razmer preživimo večino dneva.

Dnevna soba

Marko in Matija se med čakanjem celo učita, sicer pa se družimo ob kavi in pivu, čeprav smo s slednjim skromni, saj nas lahko do 17.30 pošljejo na vodo. In med razno raznimi diskusijami (med drugim tudi kako lahko določiš lepoto različnih jezikov- s tem kako rečejo metulj, v nemščini je Schmetterling in zato ni lepa) nas pošljejo na vodo pozno popoldne, a zaman. Tisto malo vetra s katerim smo prišli na polje ugasne in po kakšne pol ure čakanja gremo nazaj na obalo. Nekateri gredo takoj v fačuzi.

Fačuzi brez gužve

In ko smo ob 8. zvečer že mislili da bomo šli danes zgodaj spat, so organizatorji najavili tekmovanje v štafetnem pitju piva. Seveda smo morali zastopati Slovenijo, tako da se je Mitji, Marku in Urošu s časom 35,7 sekund uspelo kvalificirati v ločilne dvoboje. Žal pa so potem Iva, Jerneja in Uroš naslednji dvoboj izgubili. V finalu sta se pomerila Francija in Češka in po pričakovanjih so zmagali Čehi (sicer zelo testno). Seveda se je potem večer razživel tako da smo ga s plesom, pivom in debatami zaključili okoli 2. ure zjutraj.

Dvoboj dveh čeških ekip

Torek, 28.5.2019
Kljub drugačni napovedi je bil odhod na vodo ob uri, kar nas je vse nekoliko presenetilo. Tako smo se morali kar podvizati. Matija in Marko sta tako odšla zadnja na vodo, kar pa ni bilo kritično, saj smo jadrali na oddaljenem delu jezera in se je sam štart nekoliko zamaknil. Prvi plov je uspel šele v drugo ob črni zastavi. Vetra je bilo okoli 10 vozlov. Ker je Mitja slabo ocenil situacijo na obračalni boji je 14492 po kroženju (zaradi izogibanja ostalim barkam) položilo in je šla Jerneja preverit, če je voda res mrzla. Barko sta ob dvignjenem špinakerju hitro postavila a vseeno se je mimo peljalo okoli 6 bark.

Eni se raje kopajo kot jadrajo

Iva in Uroš sta imela porazen štart, vendar jima je potem uspelo poloviti nekaj bark. Marko in Matija sta imela tudi nekoliko slabši štart, vendar sta se uspela rešiti. Sledila je še taktično slaba postavitev pred spodnjo bojo, ki je stala okoli 10 mest. V drugem plovu je bilo vetra manj in je proti koncu tako padel, da so plov štartali, Uroš in Iva nista imela sreče, saj v brezveterju nista utegnila priti do cilja znotraj predpisanega časa. Matiji in Marku pa je uspelu drugi plov odpeljati bolje kot prvega. Nato smo še kako uro čakali na veter, ki pa ga ni bilo. Zaradi mirovanja nas je vse začelo zebsti. Po prihodu na obalo smo se hitro okrepčali. Nekateri so potem šli pod topel tuš, ostali pa smo se stiskali in greli v fačuziju. Sledila je večerja, ogled slik z regatnega polja, tombola (kjer so skoraj vse nagrade pobrali čehi) in živa muzika.

Sreda, 29.5.2019
Sestanek krmarjev smo imeli ob 10.30, ob 12.00 je bil napovedan štart. Do regatnega polja smo se odpravili s špinakri in ker smo bili prvi smo izkusili lep pogled nazaj, ki ga med regatami žal ne doživimo.
V prvem plovu je pihalo od 16 do 18 vozlov z refuli do 28. 14471 je imel povprečen štart ostali posadki pa slab. V tem plovu je bilo precej nervoze zaradi močnega vetra, a se pogum vrne po prvem krogu. V drugem trikotniku 14492 strga privetrno škotino šinakerja, 14989 pa je pozabil zategniti bazo.
V drugem plovu veter nekoliko pade, refuli še vedno ostanejo nad 20 vozlov. 14471 ima odličen štart, na prvo bojo pride v gužvi. 14492 je imela slab štart. 14989 je imela odličen štart a je dobila UFD, kar se vidi tudi na fotografijah.

Očitno prehiter štart

V tretjem plovu ima 14471 zelo slab štart in se zaradi padca koncentracije zvrne na zadnji boji pred ciljem. 14492 dobro izbereta stran v krmo in tako pridobita 3 mesta a tudi njima na koncu pade koncentracija in tako izgubita eno mesto.
Flokisti so imeli zavozlane noge od prevelikega števila štrikov. Na 14989 najbolj uživata mezonave s špinom. Zunaj je bilo slabih 10˚C, močan veter in posledično so nam noge, roke... vse nam je zmrznilo. Po jadranju gredo eni v fačuzi drugi pa pod vrel tuš. Zvečer je podelitev nagrad, ogled fotk, pivo, trgovanje z jadri, smažené sir in potem odhod  v posteljo.

Iva razlaga situacijo na boji

(sedaj ko berem tekst in vstavljam slike vidim, da tekst in slike ne gredo skupaj. Vsekakor smo na vodi uživali, ko pa smo pisali poročilo, pa je očitno za nami prišla utrujenost)

Iva in Uroš

Matija in Marko

Mitja in Jerneja

Četrtek, 30.5.2019
Ob 9.00 sestanek krmarjev, 10.30 predviden štart. Odšli smo na vodo in tam čakali veter in se okoli 13.00 vrnili na obalo, brez plova. Čakali smo na obali dokler nas niso ob okoli 16.30 poslali na vodo. Prvi štart je bil ob 17.05, 14471 sta imela odličen štart, dober cel trikotnik, na spodnjo bojo sta prišla okoli 30. mesta, nato pa so plov prekinili, ker je zmanjkalo vetra. Tudi ostali dve posadki sta bili na odlični poziciji. Mislili smo že, da je konec vetra za ta dan nato pa je sledil še en plov. Štart smo ponavljali 2x nato pa štartali na črno zastavo. 14492 sta se uvrstila najvišje do sedaj, 14471 sta imela slab štart, slabe orce, vse sta prinesla noter s špinom. 14989 sta izbrala napačno stran, nato so ju pokrili s špini in uvrstitev ni bila najboljša. Iz vode smo prišli okoli 19.30, imeli večerjo (sladko zelje ☹), potem pa podelitev in cocktaili na plaži Windy point. Gledali smo slike in video, kako je zmagovalni Francoz na regati v sredo z levimi uzdami v 20 vozlih vetra odpeljal škarjice med dvema barkama na desnih uzdah. Zaradi mraza smo nekateri odšli v fačuzi drugi pa domov.

Petek, 31.5.2019
Sestanek ob 9 uri in čakamo na obali. Med čakanjem na plov je v našem kampu potekalo intenzivno trgovanje z jadri. No bile sta le 2 ponudbi. Iva in Uroš sta se stegnila po novejšemu floku, Jerneja in Mitja pa se lahko pohvalita z novejšim glavnim jadrom, s katerim bosta blestela na prihodnjih regatah. Poleg trgovanja z jadri smo se ukvarjali tudi z zaključevanji računov, kar je bilo za utrujene glave kar težko.

15+26-18+36-27=???
Ob 12 uri pihne sapica in skeptično se odpravimo na vodo. Prvi plov smo krajšali, vendar je bilo prijetno jadrati v 4 do 8 vozlih vetra. 14492 na spodnji boji ne dobita prostora in kličeta protest, ki ga kasneje dobita v arbitražnem postopku.  Drugi plov je bil izveden v nekoliko več vetra. Med Slovenskimi posadkami se je ponovno najbolje odrezala 14989. 14471 ima dva slaba štarta, v prvem plovu jima uspe poloviti 5 bark v drugem plovu pa zaradi težav s špinakerjem (na spodnji boji je bil pobran zaveterno in na hitro) uspeta uloviti le dve barki. 14989 v prvem plovu pri vsaki orci izbereta napačno stran. V drugem plovu je krmar poslušal flokista o izbiri strani in dosežeta eno boljših uvrstitev.
Ko pridemo iz vode gre Mitja reševat protest, ostali pa pospravljamo barke. Sledi podelitev, kjer zamešajo s podelitvijo zmagovalcev ekip pod 25 let. Naknadno to sicer popravijo, tako da Marko in Matija le dobita zaslužene pokale po podelitvi. Nato se spakiramo do konca in odpravimo domov.

Evropska mladinska prvaka

Kot vsa leta poprej, tudi letos odhod na Češko ni razočaral. Organizacija na tako vodi kot na kopnem je bila odlična, in kljub vremenski napovedi pred samim prvenstvom, nam je uspelo izpeljati vse predvidene plove. Tako se bomo tudi v prihodnje radi vračali.

SLO 14989 Matija in Marko
SLO 14492 Mitja in Jerneja
SLO 14471 Iva in Uroš

P.S. najbrž je vmes tudi kaj deževalo, ampak ni bilo vredno omeniti